Czym jest merchandising?

merchandisingW dzisiejszym świecie na handel ma wpływ wiele czynników. Ogromne znaczenie ma merchandising, który powinien mieć wpływ na decyzje klientów. Jest to psychologiczne podejście do klientów.

Już na etapie tworzenia sklepu powinniśmy zwrócić uwagę na to, jaka jest lokalizacja danego sklepu czy do jakiej klienteli kierowana jest nasza oferta.

Asortyment naszego sklepu powinien być dobrany do zainteresowań otaczających nas ludzi, którzy mają stać się naszymi klientami. Wystawy sklepowe powinny być stworzone w odpowiednim klimacie, aby każdy klient przechodząc obok nie mógł przejść obojętnie. Wystawa ma zachęcać do wejścia do środka. Odpowiednie ustawienie towaru, aby był zauważalny to zadanie które wykonuje merchandiser. Najbardziej atrakcyjne towary umieszczone w wystawie oraz gra świateł i kolorów mają za zadanie zaprosić klienta do środka. A przy wejściu odpowiedni klimat, cicha muzyczka czy odpowiednio poukładane towary przez merchandisera powinny skusić klienta, aby nie wyszedł z pustymi rękoma.

Co ma przynieść merchandising?

Takie rozwiązania merchandisingu mają zwiększyć sprzedaż naszych produktów i dlatego merchandising powinien być wykorzystywany w handlu, aby pomóc klientom podjąć decyzję. Psychologia zakupów odgrywa niezwykle duże znaczenie, gdyż każdy człowiek ma podświadomość, która może wspomóc nas podczas podejmowania decyzji o zakupie produktów. W dzisiejszym świecie merchandising wykorzystywany jest we wszystkich sklepach bez względu na asortyment i położenie sklepu. Wystarczy wejść do pierwszego z brzegu sklepu i spojrzeć czy drobne słodycze znajdują się w pobliżu kasy. Najczęściej są to nie tylko batoniki, dropsy czy gumy do żucia, które są często produkowane przez dobre firmy. Takie produkty mają za zadanie skusić klientów podczas oczekiwania w kolejce.

Krótka idea merchandisingu.

Psychologiczne podejście do klienta może sprawić, że obroty sklepu znacznie wzrosną. Jeśli chcemy, aby nasz sklep przynosił zyski to konieczne jest zastosowanie merchandisingu, który może wpłynąć na wszelkie decyzje zakupowe. Musimy również zatrudnić osobę, która będzie stosować ideę merchandisingu, ta osoba to merchandiser. Psychologia to niezwykle istotny element każdej dziedziny gospodarki, a w szczególności handlu, który wymaga decyzji klienta, aby mógł cieszyć się powodzeniem.